Selecties

Hoe maak ik selecties?

Om selecties te maken gaat u naar Verwerking > Selecties.

Klik op de knop Nieuw.

Een nieuw venster opent, hier moet de naam van de selectie ingevuld worden en een type sortering geselecteerd worden.

Eventueel kan de suborganisatie ook nog gekozen worden, dit is niet verplicht.

  • In het tabblad Selectiecriteria kunnen verschillende criteria ingevuld worden. Als alles naar wens in ingevuld klikt u op de knop maak selectie. Vervolgens ziet u onder het tabblad Geselecteerden een overzicht van de geselecteerde leden. Hier kan een lid ook uitgesloten worden door een lid te selecteren en op de knop Uitsluiten te klikken.
  • In het tabblad Jubilea kan eventueel een bepaald jubileum ingesteld worden.
    • In het tabblad Extra insluitingen kunnen losse leden aan de selectie worden toegevoegd.
  • In het tabblad Uitsluitingen staat een overzicht met eventuele uitgesloten leden.

Een lid kan geselecteerd worden en vervolgens kan de uitsluiting ongedaan worden gemaakt door op de

knop Uitsluiting ongedaan maken te klikken.

  • In het tabblad Groepen kunnen groepen toegevoegd of uitgesloten worden.
    • In het tabblad Vrije gebieden kunnen vrije gebieden toegevoegd of uitgesloten worden.
  • In het tabblad Totaaloverzicht wordt het eind overzicht gemaakt door op de knop Genereer overzicht te klikken.

Alle voorgaande tabbladen met de bijbehorende criteria, insluitingen en uitsluitingen worden

samengevoegd en ontdubbeld.

Vervolgens kunt u het resultaat exporteren naar een CSV bestand, exporteren naar een groep, een E-mail versturen of de selectie Opslaan.

  • In het tabblad Vrije export kunt u door vinkjes te zetten flexibel aanpassen welke velden u in de export van het Totaaloverzicht wilt zien.

Klik hier op de knop Exporteer om de gewenste gegevens naar Excel te brengen.

Hoe krijg ik een lijst met alle e-mail adressen uit LEA?

Laatst bijgewerkt do, 6 jun. 2019 09:34

Om een lijst met e-mail adressen uit LEA te krijgen maakt u een selectie.

Dit doet u onder Verwerking > Selecties. De selectiecriteria kunt u leeg laten, klik op de knop Maak selectie. Vervolgens gaat u naar het tabblad Totaaloverzicht en klikt u op de knop Genereer overzicht. Nu is het totaaloverzicht gemaakt en kunt u de export maken in het tabblad Vrije export. U vinkt het vinkje bij E-mail aan en exporteert het resultaat naar Excel.